جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 28 تير 1402     
تاکید رئیس پلیس راه بر برخورد بدون اغماض با تخلفات حادثه‌ساز

 به گزارش گروه حوادث ترافیکی تهرانی نیوز، رئیس پلیس راه کشور بر ضرورت تجزیه و تحلیل علمی و دقیق مولفه‌های تاثیرگذار در وقوع تصادفات و تمرکز بر روی کنترل تخلفات حادثه رانندگی با هدف پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی تاکید کرد.

 سردار حسن مومنی در جلسه فوق العاده قرارگاه کاهش تصادفات استان اردبیل با قدردانی از فرمانده انتظامی این استان گفت:  رفتار ماموران پلیس راه در مسیر تامین امنیت ترافیکی و تسهیل در عبور و مرور و افزایش ایمنی تردد باید زیبنده اخلاق اسلامی بوده و درعین حال با هرگونه رفتار ترافیکی خطر آفرین و حادثه ساز بدون اغماض برخورد کنند.
 
وی با اشاره به اینکه اردبیل به لحاظ برخورداری از آب و هوای متبوع و وجود جاذبه‌های طبیعی جزو استان‌های مسافرپذیر است؛ افزود: پلیس راه باید با تجزیه و تحلیل علمی و دقیق مؤلفه‌های تاثیرگذار در وقوع تصادفات، اجرای طرح های ترافیکی مناسب، تمرکز بر روی کنترل تخلفات حادثه ساز رانندگی، حضور کیفی و هدفمند در سطح جاده ها با لحاظ بیشترین بازه زمانی وقوع تصادفات و حوادث رانندگی، استفاده از ظرفیت دوربین‌های ثابت و سیار ، فرهنگ سازی و استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت فضای مجازی و رسانه در مسیر پیشگیری و کنترل حوادث رانندگی گام بردارد.
 
رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه بیشتر جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل  از نوع  دو طرفه غیر مجزاء بوده و کوچکترین انحراف و خطای رانندگان منجر به حوادث شدید و کشته شدن رانندگان و سرنشینان  وسایل نقلیه  می‌شود، گفت: نواقصات و مشکلات جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، انجام اقدامات آنی زود بازده، افزایش میران بخشندگی جاده‌ها، تعریض راه‌های دو طرفه و توسعه راه‌های چهار خطه ایمن موضوعاتی است که باید در جلسات شورای راهبری استان و در حضور استاندار مطرح و مورد پیگیری و مطالبه قرار گیرد.
 
مومنی با اشاره به آمار وقوع حوادث رانندگی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل گفت: در سه ماهه اول سال 1402 میزان جانباختگان تصادفات جاده‌ای در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل 60 درصد افزایش یافته است. در این میان انحراف و تجاوز به چپ از خط وسط راه، سرعت غیرمجاز و برخورد با عابرین پیاده از علل اصلی وقوع این حوادث و افزایش آمار بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: