جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 21 شهريور 1402     
عضو شورای شهر تهران عنوان کرد:
تأکید بر تشکیل فوری «بانک زمین» برای مناطق ۱۹و۲۲

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از شهرداری خواست که به صورت ویژه «بانک زمین» منطقه ۲۲ و ۱۹ را ایجاد کند.

مهدی عباسی در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت تشکیل بانک زمین در تهران، گفت: یکی از مهمترین ابزارهای حاکمیتی در مدیریت شهری تدوین سیاست‌های استفاده از منابع زمین به عنوان یک منبع کمیاب به خصوص در کلان شهرهاست.
 
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران به منظور تأمین خدمات شهری ملزم به ایجاد «بانک زمین» در مناطق ۲۲ گانه شده، گفت: در سال ۱۴۰۱ این مصوبه به تصویب رسیده است و شهرداری مکلف بوده حداکثر ظرف مدت یک سال بعد از ابلاغ این مصوبه نسبت به تشکیل بانک زمین شهر تهران برای تمام مناطق اقدام کند و گزارشی از آن به شورای شهر بدهد که تا کنون این مهم محقق نشده است.
 
وی با اشاره به وضعیت منطقه ۱۹ گفت: شرایط ویژه‌ای در منطقه ۱۹ به واسطه رشد و توسعه کالبدی آن و شکل گیری یکی از قطب‌های مهاجر پذیر شهر و همچنین وجود اراضی بایر، شاهدیم که موضوع مدیریت منابع زمین در این منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و نحوه بهره برداری از اراضی و املاک در جهت تأمین سرانه‌های خدماتی شفاف نیست.
 
وی افزود: از شهردار تهران می‌خواهم که به فوریت دستور اقدام عاجل نسبت به تشکیل بانک زمین علی الخصوص در مناطق ۱۹ و ۲۲ را بدهد و گزارش آن را به شورای شهر ارسال کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: