جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 مهر 1402     
مدیرکل امور زنان شهرداری تهران خبر داد
اشتغال برای زنان زندانی «رأی باز» و خالی شدن یک چهارم فضای زندان‎ زنان

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز، مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: ایجاد اشتغال برای زنان زندانی رأی باز یک اتفاق خوب بود که سبب شد تا یک چهارم فضای زندان‎ زنان، خالی شود و این گروه از زنان به مراکز توانمندسازی کوثر ملحق شوند. البته از تلاشی که دوستان شهرداری‌‎های مناطق در آزادسازی مادران زندانی انجام دادند، نباید غافل شد.

 مریم اردبیلی با مروری بر رویکرد مدیریت شهری در حوزه بانوان اظهار کرد: این نمایشگاه، ویترین دستاوردهای بانوانی است که یا سرپرست خانواده هستند و یا در دسته زنان کم برخوردار قرار دارند. از طریق سامانه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار حدود ۱۶ هزار بانوی تهرانی ثبت‌نام شده اند و البته سامانه آماری ما نیز به‌‎روز رسانی شده که بیش از ۲۰هزار نفر به ثبت رسیده است. در این فضای نمایشگاهی هم، شاغلان در مراکز توانمندسازی کوثر حضور دارند که به انضمام سایر افرادی که در مشاغل خانگی و کمپین «کار تو خونمونه» در مجموع، ۲۸۲ کسب وکار در نوزدهمین نمایشگاه محصولات خود را ارائه داده‌‎اند.
 
وی با اعلام آمادگی از سوی مدیریت شهری در کمک‌رسانی به ایجاد کسب وکار برای زنان پایتخت خاطرنشان کرد: هر دختر و بانوی تهرانی علاقه‌‎مند به ایجاد کسب و کار می‌تواند از کمک ما برای توانمندی و گسترش بازاریابی بهره‌‎مند شود.
 
مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده با اشاره به سایر اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران گفت: یک اتفاق خوب که سال گذشته رخ داد و امیدوارم امسال نیز ادامه پیدا کند؛ ایجاد اشتغال برای زنان زندانی رأی باز بود که سبب شد تا یک چهارم فضای زندان‎ زنان، خالی شود و این گروه از زنان به مراکز توانمندسازی کوثر ملحق شوند. البته از تلاشی که دوستان شهرداری‌‎های مناطق در آزادسازی مادران زندانی انجام دادند نباید غافل شد.
 
اردبیلی با اشاره به مجموعه خدمات دیگر اداره کل امور زنان و خانواده به برگزاری دوره‌های خودشناسی، برنامه‌های ویژه اوقات فراغت و تفریح برای فرزندان زنان سرپرست خانوار هم اشاره و تصریح کرد: چکاپ سلامت ۱۶ هزار و۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان آن‌ها با همکاری شرکت شهر سالم هم اتفاق خرسند دیگری بود که انجام شد. هدایت تحصیلی و شغلی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار و یا کم برخوردار، انتخاب رشته دانشگاهی و... هم از سایر اقدامات است.
 
 وی افزود: در حوزه توانمندی اقتصادی نیز، برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در کوثرهای کارآفرینی مناطق و برپایی بازارچه‌های دائمی برای فروش محصولات و تولیدات بانوان هم از اقدامات انجام شده دیگر است. همچنین ۲ بازارچه جدید هم در شرف احداث است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: