جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 مهر 1402     
تاکید عضو شورای شهر بر رفع مشکل سرانه آموزشی، بهداشتی و مالی در محلات پایتخت

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز،عضو شورای شهر تهران از وزارت‌خانه‌ها، نهادها و سازمان‌ها خواست که خدمات‌شان را در سطح محلات تهران گسترش دهند.

 ناصر امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر امروز خود گفت: شهرداری تهران اولویت توسعه حمل و نقل عمومی را در دستور کار خود قرار داده است. موضوعی که از ابتدای این دوره ما تاکید می‌کردیم و باید از شهرداری تهران تشکر کنیم.

به گفته وی، در هفته جاری شهروندان شاهد افتتاح ٤ کیلومتر از بزرگراه شهید بروجردی و ٤ ایستگاه بزرگ مترو و بهره برادری ۸.۳۰ کیلومتر از خط ۶ و ۷ مترو بودند.قراردادهای خرید اتوبوس در حال انعقاد است و چشم‌انداز روشنی الحمدالله از توسعه حمل و نقل عمومی شاهدیم.

وی با بیان اینکه تذکرش بر مبنای اصل صدم قانون اساسی است، تاکید کرد: در این اصل آمده که برای‏ پیشبرد سریع برنامه‏ های‏ اجتماعی‏، اقتصادی‏، عمرانی‏، بهداشتی‏، فرهنگی‏، آموزشی‏ و سایر امور رفاهی‏ از طریق‏ همکاری‏ مردم‏ با توجه‏ به‏ مقتضیات‏ محلی‏، اداره‏ امور هر روستا، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ با نظارت‏ شورایی‏ به‏ نام‏ شورای‏ ده‏، بخش‏، شهر، شهرستان‏ یا استان‏ صورت‏ می‏ گیرد که‏ اعضاء‏ آن‏ را مردم‏ همان‏ محل‏ انتخاب‏ می‏ کنند. 

امانی اضافه کرد: در اصل ۱۲۴ نیز تصمیمات شورا برای استانداران، بخشداران و سایر مقامات الزامی است و باید اجرا کنند. ما در تهران در سرانه‌های بهداشت و درمان، آموزش و خدمات مالی به ویژه در مقیاس محلی از بسیاری از مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها محروم‌تر هستیم. درست است که بیمارستان کودکان در منطقه ۱۹، که محله‌ای محروم است افتتاح شد، اما مقیاس محلی نیست، مقیاس محلی یعنی درمانگاه‌ها و پلی‌کلینک‌ها. ما در محلاتمان واقعا درمانگاه نداریم و امکان دسترسی سریع به مراکز درمانی را در مقیاس محلی ندارند. یا در بحث آموزشی ساختمان برای دبستان و دوره اول و دوم دبیرستان نیز واقعا کم داریم.بسیاری از ساختمان‌هایی که آموزش و پرورش به عنوان مدرسه استفاده می‌کرده، الان مالک پیدا شده و همه را خلع ید می‌کنند و جالب اینجاست که بعد از خلع ید این ساختمان‌ها رها می‌شود و تبدیل به یک مکان بی‌دفاع شهری می‌شود که بنده در گزارشات محله‌گردی بارها به آن اشاره کرده‌ام.

این عضو شورای شهر تهران گفت: مردم در مقیاس محلی می‌گویند بانک نه، حداقل یک خودپرداز داشته باشیم. یعنی بانک‌ها مسوولیت‌ اجتماعی‌شان را در حد یک خودپرداز هم انجام نمی‌دهند. بحث محله‌محوری و تمرکززدایی که سال‌هاست در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته و خوشبختانه در همه دوره‌ها ادامه پیدا کرده است و الان هم در دستور کار ما است، تصمیم درستی است. من نمی‌دانم چرا نهادها و سازمان‌ها به محله‌محوری که در قانون اساسی به آن تصریح شده، فراموش می‌کنند. بر اساس قانون اساسی همه سازمان‌ها باید برنامه‌ریزی خدمت‌رسانی‌شان را در مقیاس محلی تنظیم کنند و اتفاقا این وظیفه به شورا واگذار شده است. من از وزارت‌خانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها خواهش می‌کنم که خدماتش را در سطح محلات گسترده کنند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: