جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 مهر 1402     
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران:
استاندار تهران اجازه ندهد وحدت رویه درباره حریم تهران مختل شود

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: استاندار تهران نباید اجازه دهد وحدت رویه درباره حریم تهران مختل شود.

 احمد صادقی در یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به جلوگیری عوامل خدوم شهرداری از ساخت و ساز غیرمجاز در بزرگراه آزادگان، فرمانداری اسلامشهر به کرات فشارهایی را برای خروج عوامل وارد کرده و با همکاری شورای تأمین، اجازه ورود شهرداری تهران را نداده است.
 
وی ادامه داد: سازمان های مسکن و شهرسازی مکلف هستند ظرف ۶ ماه موارد خروج حریم از مرز تقسیمات کشوری را شناسایی کنند و بر اساس نقشه ها نسبت به اصلاح نقشه حریم اقدام کنند. نقشه حریم اصلاحی که در قانون به آن اشاره شده پس از ممهور شدن باید توسط استانداری به مراجع ابلاغ شود اما این موضوع محقق نشده است.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تا زمان ابلاغ قانونی از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی حفظ اراضی از تکالیف شهرداری تهران است، تصریح کرد: در صورت تداخل مرزهای حریم مرجع حل اختلاف، طرح هادی و طرح های مربوط است.
 
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: استاندار تهران اجازه ندهد وحدت رویه مختل شود. استاندار به معاونت عمرانی دستور داد که موضوع را با مشارکت ذی نفعات دنبال کند؛ اما سوال ما این است که چرا کار در حوزه ستادی در حال حل و فصل است؛ اما فرمانداری اسلامشهر مصوبه ابلاغ می کند؟
 
صادقی با بیان اینکه چرا رئیس دادگستری حکم به تعرض حریم شهر تهران داده است تاکید کرد: درخواست ما این است که این موضوع در مراجع ذیربط مورد بررسی قرار بگیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: