جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 مهر 1402     
شهردار منطقه یک خبر داد
بهره‌برداری از مجموعه ورزشی ریحانه‌ پس از ۱۲سال

 به گزارش اخبار مناطق 22 گانه تهرانی نیوز،مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه در منطقه یک با حضور شهردار منطقه و جمعی از مسئولین شهری به بهره‌برداری رسید.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در حاشیه آیین افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه در قالب هفتادوهفتمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به کمبود سرانه ورزشی در محله زعفرانیه و عدم وجود مجموعه مناسب به درخواست شهروندان محلی تکمیل مجموعه ورزشی ریحانه پس از ۱۲ سال در دستور کار قرار گرفت و این مجموعه امروز در اختیار شهروندان این محله قرار می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: این دومین مجموعه شهری است که طی یکسال گذشته تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است. پیش از این نیز مجموعه ورزشی نفت پس از گذشت ۱۲ سال آماده و به بهره‌برداری رسید و امروز نیز این مجموعه در اختیار شهروندان این منطقه قرار می‌گیرد.
 
شهردار منطقه یک با اشاره به تأمین تجهیزات، تاسیسات، کف‌پوش و ... برای سالن ورزشی ریحانه اظهار کرد: این پروژه تا پیش از این دوره در مدیریت شهری حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ اما به دلیل گذشت سال‌ها، برخی از بخش‌ها و ابنیه آن دچار مشکل شده بود که با اقدامات عمرانی انجام شده نهایتا این پروژه تکمیل شد، به طوری که برای تکمیل این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از این میزان ۴۴ میلیارد تومان در بخش عمرانی و شش میلیارد تومان در بخش تامین تجهیزات هزینه شده است.
 
صباغ تاکید کرد: براساس توافقی که انجام شده قرار بود مجموعه ورزشی جماران واقع در منطقه یک از سوی بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران واگذار شود؛ اما در نهایت این توافق انجام نشد و از دستور کار خارج شد. در حال حاضر نیز ۱۸ هزار مترمربع پروژه در بخش فرهنگی و ورزشی تعریف شده که این پروژه‌ها در حال اجرا هستند.
 
وی ادامه داد: از جمله این پروژه‌ها نیز می‌توان به مجموعه ازگل، قیطریه، سرای محله باغ فردوس، مجموعه ورزشی گلاب‌دره، مجموعه ورزشی قائم اشاره کرد که این پروژه‌ها براساس برنامه زمان‌بندی شده در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. پیش‌تر نیز ۳۰۰۰ مترمربع فضای ورزشی در قالب مجموعه نفت به بهره‌برداری رسیده است.
 
شهردار منطقه یک با اشاره به اینکه مجموعه ورزشی قائم نیز با متراژ ۷۰۰۰ مترمربع با پیشرفت ۶۰ درصد در این دوره از مدیریت شهری تکمیل شده است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر به ۸۰ درصد رسیده و ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به طور کامل تکمیل خواهد شد.
 
وی در ارتباط با هزینه احداث مجموعه‌های ورزشی – فرهنگی در منطقه یک گفت: برای ۱۸ هزار مترمربع فضای ورزشی – فرهنگی نیاز به تامین اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومانی است که این اعتبار در بودجه سال جاری منطقه پیش‌بینی شده است.
 
وی در خصوص پل دوربرگردان غرب به غرب بعد از بلوار نیروی زمینی نیز اظهار کرد: براساس زمان‌بندی پیش‌بینی شده تا پایان آبان‌ماه سال جاری این پل به بهره‌برداری می‌رسد.
 
شهردار منطقه یک تأکید کرد: با افتتاح مجموعه ورزشی چند منظوره ریحانه سرانه ورزشی هر شهروند در منطقه یک به ۲۳ سانتی‌متر مربع خواهد رسید در حالی که پیش از این، این عدد ۲۰ سانتی‌متر مربع بوده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: