جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 7 آبان 1402     
تعیین قیمت واقعی خودرو هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده است

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز، دبیر کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموع عوامل و مولفه های موثر بر قیمت باید در آنالیز قیمت خودرو لحاظ شود، عنوان کرد: اکنون که واردات خودرو به کشور آزاد شده، نباید این موضوع را در تعیین قیمت خودروهای داخلی نادیده گرفت.

یوسف داوودی در خصوص قیمت گذاری خودروهای داخلی توسط شورای رقابت اظهار داشت: بارها در جلسات مشترک با وزارت صمت که به منظور بررسی قیمت خودروهای داخلی برگزار شده است، بر تعیین قیمت خودرو بر اساس نرخ واقعی و سود متعارف تاکید داشته ایم و این نحوه قیمت گذاری هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده است.
 
وی با بیان اینکه مجلس مخالف افزایش بی رویه قیمت خودرو است، افزود: از طرفی با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، افزایش غیر منطقی قیمت خودرو، مردم را تحت فشار قرار داده و موجب کاهش تقاضا و نا به سامانی در بازار خودرو خواهد شد.
 
نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با کنترل هزینه های مازاد تولید و از طرفی تعیین سود معقول و قانونی برای خودروساز می توان قیمت خودرو را به سمت واقعی شدن پیش برد.
 
داوودی با بیان اینکه مجموع عوامل و مولفه های موثر بر قیمت باید در آنالیز قیمت خودرو لحاظ شود، یادآور شد: اکنون که واردات خودرو به کشور آزاد شده است، نباید این موضوع را در تعیین قیمت خودروهای داخلی نادیده گرفت چراکه هر دو متاثر از یکدیگر هستند.
 
وی در ادامه به رشد زیان انباشته در شرکت های خودروسازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه عدم بهره گیری از تکنولوژی تولید در خطوط خودروسازی در سالهای گذشته موجب افزایش زیان انباشته خودروسازان و همچنین رشد بهای خودرو در کشور شده است در صورتی که با اتقای تکنولوژی هم هزینه های تولید در صنعت خودرو کاهش پیدا کرده و هم خودروساز به ارتقای کیفیت محصول خود اقدام می کرد.
 
دبیر کمیسون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار تصریح کرد: کمتر کشوری است که بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار اختلاف فاحشی وجود داشته باشد چراکه این موضوع در سایر کشورها حل شده است و ما نیز با الگوبرداری از کشورهای دنیا می توانیم با ارتقای تکنولوژیکی خطوط تولید از افزایش بی رویه قیمت خودرو و همچنین زیاندهی خودروساز جلوگیری کرده و زمینه را برای بهبود کیفیت خودروهای داخلی فراهم کنیم.   



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: