جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 آبان 1402     
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران عنوان کرد
ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات شهر تهران

  به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات تهران تاکید کرد.

 زهرا شمس‌احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت بهره‌برداری از سامانه جامع املاک و مستغلات اظهار کرد: ارتقاء شفافیت و انضباط مالی، حفاظت از دارایی‌ها، استفاده اثربخش از منابع موجود و همچنین دستیابی به منابع پایدار همواره از ضرورت‌های مورد تاکید مجموعه مدیریت شهری تهران بوده است.
 
شمس‌احسان ادامه داد: در همین راستا شناسایی و مدیریت بهینه املاک و مستغلات و دارایی‌های غیرمنقول، امری گریزناپذیر است. بنابراین طبق مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی، واگذاری املاک و فضاهای شهرداری به مجموعه‌های عام‌المنفعه، خیریه، سمن‌ها و تشکل‌ها، انجمن‌ها و موسسات فرهنگی، منوط به نظارت مستقیم نمایندگان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر عملکرد این مجموعه‌ها است.

نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای شهر سلب کرد
 
وی با بیان اینکه در دستورالعمل مذکور نمی‌توان حق تصویب واگذاری بهره‌برداری از املاک شهرداری را از شورای اسلامی شهر تهران سلب کرد و در هر صورت واگذاری املاک باید به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم مصوبه‌های شورای اسلامی شهر مبنی بر " ساماندهی اسناد املاک و مستغلات شهرداری تهران و مؤسسات تابعه" مورخ ۱۲ اردیبهشت سال ۹۵، " نحوه محاسبه عوارض ساختمانی مبتنی بر ارزش مکانی املاک در شهر تهران" تاریخ ۱۲ بهمن سال ۹۹ ، " تعیین تکلیف املاک واگذار شده تهران به اشخاص حقوقی و حقیقی " تاریخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ و با گذشت چندین ماه از همایش رونمایی و معرفی سامانه املاک و مستغلات شهر تهران، هنوز این سامانه تکمیل نشده و بصورت جامع مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. 
   
شمس‌احسان گفت: شهردار تهران در گزارشی شفاف و منسجم نسبت به رفع موانع پیش روی سامانه املاک و مستغلات و تعیین تکلیف اجرای کامل آن به طور مجدانه اقدام کند و امید است با تکمیل سامانه مذکور، از بروز برخی نابسامانی‌ها جلوگیری شود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: