جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 7 آذر 1402     
عضو شورای شهر تهران:
لزوم سنجش گازوئیل اتوبوس‌های شرکت واحد

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران از اظهارات رئیس سازمان محیط زیست بابت مازوت سوزی انتقاد کرد و گفت: این موضوع به نوعی شفاف سازی است اما سوال من این است که وظیفه رییس سازمان محیط زیست چیست؟

سوده نجفی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران  با بیان اینکه هفته گذشته آقای سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه ای عنوان کرد که "قول نمی دهد در فصل زمستان مازوت سازی انجام نشود"،  گفت: این موضوع به نوعی شفاف سازی است اما سوال من این است که وظیفه رییس سازمان محیط زیست چیست؟ اجرای قانون هوای پاک چه می شود؟ این اظهارات  به نظر می رسد بیشتر، شانه خالی کردن از اجرای قانون و عدم انجام مسئولیت های اصلی سازمان است.
 
وی با بیان اینکه اگر وقتی کسی که مسئولیت اصلی در زمینه آلودگی هوا دارد، چنین اظهاراتی را مطرح می کند، چه انتظاری از دیگر مسئولان باقی می ماند؟ اظهار کرد: شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در ۶ ماه دوم سال مازوت سوزی و موارد اینگونه است؛ اما متأسفانه به دلیل عملکرد بد شهرداری تهران به ویژه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در تبیین این موضوع، سبب شده که در این شرایط اولین نهادی که در این روزهای آلودگی هوا مورد انتقاد قرار گیرد، مدیریت شهری باشد و شهروندان خواستار حل این موضوع از سوی مدیریت شهری هستند.
 
نجفی در تذکری دیگر از شهرداری بابت بازگشت اضافه برداشت حقوق کارکنان به حساب آنها، تقدیر کرد و گفت: از شهرداری میخواهم که موضوع ترمیم حقوق کارکنان شهرداری را به طور جدی تر پیگیری کند.
 
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امیدواریم بتوانند قول عدم مازوت سوزی را بدهند و این مازوت در تهران سوزانده نشود؛ گفت: اما در این میان یک مسئله دیگر که برای آلوده کردن هوا مهم است را بیان می کنم و آن هم گازوئیل است، بگونه‌ای که استاندارد آلایندگی درگازوئیل در دنیا حداکثر ۵۰ ppm است؛ اما گازوئیلی که برای اتوبوسرانی پیش بینی کردند که بدهند در حد 500 پی پی م است که با این شرایط استاندارد به اتوبوسرانی داده نمی شود و من دقیق نمی دانم.
 
به گفته رییس شورای شهر تهران، می گویند در حد 5 هزار  پی پی ام است و چون تسویه کردن آن سخت است 500 پی پی ام نمی دهند و حدود5 هزار PPm می دهند و مشخص است که این موضوع آلودگی هوا را تشدید می کند. اگر گازوئیل ۵۰۰ ppm به شرکت واحد تحویل می دهند که هیچ. اما اگر تحویل نمی دهند، چرا استاندارد آن را به شرکت واحد نمی دهند؟ در مورد گوگرد گازوئیل هم از مسئولان سوال می کنم که در این زمینه پاسخ دهند و حتی دستگاهی بیاید و  میزان گوگرد را تعیین کند و مدیران پاسخ دهند که چرا این کیفیت تحویل اتوبوسرانی می شود.
 
وی با بیان اینکه در قانون هوای پاک قرار بود موتورخانه ها بازسازی شوند و از استانداردها برخوردار باشند، اما این اقدام صورت نمی گیرد و یا برای بنزین اقدامات کافی صورت نگرفته است، گفت: این دلایل فقط دلیل ایجاد آلودگی هوا نیست؛ اما دقت داشته باشید که آلودگی هوا مجموعه ای از کارهای نکرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: