جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 آذر 1402     
عضو شورای شهر تهران:
مدیریت شهری راه را برای مشارکت‌جویان و حلقه‌های میانی در اداره شهر تسهیل کند

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران گفت: ضروری است ادامه امور به حلقه های میانی واگذار شود و لازم است به مردم اعتماد کنیم و به جای تصدی گری با رویکرد تسهیل گری، راه را برای مشارکت جویان هموار کنیم.

 احمد علوی در نطق پیش از دستور خود که به مناسبت روز داوطلب عنوان کرد، با بیان اینکه شورا از سال ۱۳۹۳ نامگذاری روز ۱۴ آذر به عنوان روز داوطلب را تصویب کرد، اظهار کرد: این روز و هفته کار داوطلبانه از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه را برای توجه به سرمایه اجتماعی مناسبتی مهم و ارزشمند می دانیم و امیدواریم روزی تهران را به عنوان شهر دوستدار داوطلب معرفی کنیم.
 
وی گفت: ما به عنوان نمایندگان مردم موظف به بسترسازی برای مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در اداره شهر هستیم و این موضوع در قانون اساسی و مصوبه های قبلی شورا و سیاست شورای ششم نیز مورد تأکید قرار گرفته است.
 
رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه بیان کرد: در موضوع محیط زیست شهری به ویژه مدیریت پسماند که مسئله مهمی است باید زمینه سازی برای نظارت تشکل های مردمی انجام گیرد و در طرح جامع مدیریت پسماند با صراحت این موضوع مورد توجه قرار گرفته و زمینه سازی برای آموزش همگانی برای رفع اثرات سوء اجتماعی، مسئله ای مهم برای مشارکت داوطلبان به شمار می رود.
 
رییس ستاد سمن‌های شورای شهر تهران گفت: فعالیت صدها مؤسسه و سازمان مردم نهاد نشان دهنده توجه اقشار مختلف به مسئله داوطلبی است، شهر ما نیاز به ساماندهی و بسترسازی برای حضور جدی تر جهت پیشگیری از بحران است.
 
وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط امروزی، تحول در مدیریت شهری از اولویت های نخست به شمار می رود و ضروری است تا ادامه امور به حلقه های میانی واگذار شود، گفت: لازم است به مردم اعتماد کنیم و به جای تصدی گری با رویکرد تسهیل گری، راه را برای مشارکت جویان هموار کنیم چراکه مردم شهر از شورا انتظار به حق دارند که در بودجه نویسی مسیر را برای تسهیل حضور داوطلبان در امور هموار کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: