جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 آذر 1402     
رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران:
وضعیت قرمز ۳ پروژه توسعه محلی درتهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره برداری از تصفیه خانه‌های محلی از سوی شهرداری تهران، گفت: بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه‌های محلی، اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب بایستی جزء اولویت‌های مهم شهرداری باشد.

میثم مظفر در یکصد و نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری در تشریح وضعیت قرمز سه پروژه توسعه محلی در سطح شهر گفت: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت، احداث تصفیه‌خانه سازمان آب و احیای آسیاب کهک در منطقه ۲ از پروژه‌های توسعه محلی هستند که وضعیت قرمز دارند.
 
وی افزود: پروژه تعریض زیرگذر خیابان چوب‌تراش به طرشت در تقاطع خیابان چوب تراش و بزرگراه شیخ فضل اله نوری واقع شده و پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد. این طرح با توجه به عرض بسیار کم زیرگذر، لزوم تسهیل در رفت و آمد وسائط نقلیه و براساس خواسته به حق شهروندان، تعریف شده که متأسفانه با گذشت بیش از ۸ ماه از سال پیشرفت فیزیکی این پروژه بر اساس خروجی سامانه کنترل پروژه شهرداری تهران صفر و به تعبیری دارای وضعیت قرمز است.
 
وی با اشاره به اینکه پروژه دوم احداث تصفیه خانه سازمان آب با پنج میلیارد تومان اعتبار مصوب در خیابان سازمان آب قرار دارد و به جهت تصفیه پساب کانال ابراهیم آباد با هدف آبیاری فضای سبز نواحی جنوبی منطقه تعریف شده است، افزود: متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز قرار دارد.
 
مظفر تأکید کرد: بر اساس حکم ۵۱ برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های محلی اجرای شبکه انتقال پساب تصفیه خانه های آب و فاضلاب به منظور کاهش ۳۰ درصدی استفاده از آب‌های زیرزمینی در آبیاری فضای سبز و سایر مصارف غیر شرب تا پایان برنامه بایستی جزء اولویت های مهم شهرداری باشد.
 
وی ادامه داد: پروژه سوم احیای آسیاب کهک در بلوار مرزداران است که در خیابان شقایق واقع شده  و احیاء و مرمت بنای مذکور با قابلیت جذب گردشگر و هویت بخشی به محله صادقیه تعریف شده و چهار میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که متأسفانه این پروژه نیز آغاز نشده و در وضعیت قرمز است. بر همین اساس ضرورت دارد شهرداری منطقه ۲ هرچه سریعتر نسبت به حل موانع و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها اقدام کرده و نتایج آن را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: