جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 14 آذر 1402     
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر عنوان کرد
ابراز نگرانی از کاهش درآمدهای شهرداری تهران

 به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نسبت به کاهش درآمدهای شهرداری تهران ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بودجه مصوب شورا نیز محقق نخواهد شد.

 ناصر امانی پس از استماع گزارش درآمدهای شهرداری تهران طی ۷ ماهه امسال از سوی خزانه دار شورای شهر با تأکید بر اینکه نگرانی ما در خصوص کاهش درآمدهای شهرداری از خرداد به بعد است، گفت: بر اساس جداول سیر نزولی را شاهد هستیم، بگونه ای که از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد به چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در مهر رسیده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه برخی ارقام در ردیف های درآمدی منفی هستند و حتی تعداد آیتم های کاهشی درآمدی نسبت به سال قبل افزایش یافته است، هشدار داد: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بودجه مصوب شورا نیز محقق نخواهد شد. برخی افراد با بدبینی می گویند شهرداری عناوین ردیف ها را جابجا کرده اند و بنده این بدبینی را ندارم.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه ما عوارض زیربنای مسکونی داریم که دوستان می گویند چهار برابر نسبت به مبلغ مصوب افزایش یافته است، تصریح کرد: وقتی به آیتم های کاهشی مراجعه می کنیم عوارض مازاد بر پایه با کاهش مواجه است و این دو ردیف با هم ارتباط دارند. نمی شود که عوارض زیربنا سه برابر شود و عوارض مازاد روند کاهشی داشته باشد و شهرداری باید در خصوص افزایش سه تا چهار برابری عوارض زیربنا توضیح دهد.
 
امانی با بیان اینکه در بخش درآمد پایدار و ناپایدار درصدها ۳۹ به ۶۱ درصد است، یادآور شد: مبلغ مصوب ۳۰ به ۷۰ درصد است؛ اما سوال ما این است که در چه آیتم هایی درآمد پایدار افزایشی بوده است؟ و لازم است که تفکیک ۴۰ درصد درآمد پایدار مشخص شود تا بدانیم چه میزان به مالیات بر ارزش افزوده ارتباط دارد و چه میزان به سایر بخش ها مرتبط است؟



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: