جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403     
تاثیر اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ از زبان مدیر بندر ایلات

 مدیر بندر ایلات در اظهاراتی به تاثیر اقدامات انصارالله یمن در دریای سرخ و مختل شدن اقتصاد رژیم صهیونیستی پرداخت.

 
به گزارش ایسنا، گدعون گولبر، مدیر بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی گفت: متاسفانه از اواخر نوامبر تا امروز ما تنها ۲ الی ۳ کشتی با محموله فله داشتیم. فراتر از آن، هیچ فعالیتی در بندر ایلات وجود ندارد. باید تاکید کرد که این به دلیل سوء مدیریت و یا غیر حرفه‌ای بودن کارگران نیست بلکه دلیل اصلی آن یک سازمانی تروریستی است که بوی ترس، تردید و ضعف می‌دهد؛ دولت اسرائیل و کشورهای ائتلاف ثابت کرده‌اند که می‌ترسند وضعیف و مردد هستند به همین دلیل حوثی‌ها (انصارالله یمن) ثابت کردند که بیشتر از آن‌ها مدیریت می‌کنند.
 
طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، وی تاکید کرد: اعزام نیروهای بین‌المللی، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، چین و کشورهای دیگر بی‌فایده است و شرکت‌های کشتیرانی آمادگی اعتماد به کشورهای ائتلاف را ندارند. هیچ کس حاضر نیست ریسک کند و قیمت بیمه بالاست. بنابراین من نمی‌دانم که چرا اسرائیل راه حلی پیدا نمی‌کند.
 
مدیر بندر ایلات پیش از این در اظهارتی گفت: اسرائیل و کشورهای ائتلاف آمریکایی-انگلیسی- اروپایی ثابت کردند که ترسو و ضعیف هستند و حوثی‌ها (انصارالله یمن) هر روز سربلندتر می‌شوند.
 
وی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی کالکالیست تاکید کرد: شرکت‌های حمل و نقل به قدرت دریایی ائتلاف آمریکایی-انگلیسی-غربی در حمایت از کشتی‌هایی که به سمت بندر ایلات حرکت می‌کنند اعتمادی ندارد و هیچ کس آماده چنین ریسک و مخاطره‌ای نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم که ما توانایی زندگی بدون آبراهه دریای سرخ را داشته باشیم و بسیاری از کشتی‌ها حتی به اسدود و عقبه هم نمی‌رسند.
 
گولبر افزود: محاصره دریایی خسارت‌های ماهیانه زیادی به بندر (ایلات) وارد کرده است و ما یک زیرساختی هستیم که کالاها از طریق ما انتقال داده می‌شود و فروشگاه کالاهای مصرفی و یا لباس نیستیم.
 
همزمان با جنگ غزه ارتش یمن با موشک و پهپاد کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ از ماه نوامبر هدف قرار داده است.
 
به دنبال این حملات آمریکا و انگلیس نیز حملاتی را علیه ارتش یمن انجام داده‌اند. انصارالله یمن ژانویه اعلام کرد کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی جزو اهداف نظامی این جنبش هستند.
 
پیش از این محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: عملیات نیروهای مسلح یمن تا زمان ادامه محاصره غزه و کشتار مردم این منطقه ادامه دارد. آمریکایی‌ها می‌دانند که حملات تروریستی‌، اظهارات و جنگ رسانه‌ای و سیاسی و اطلاعاتی آنها مردم یمن را نمی‌ترساند. جنگ آمریکا علیه یمن یک جنگ پوچ و توخالی است که به ملت یمن هیچ آسیبی نمی‌رساند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: