جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 مهر 1395     
نماینده مجلس شورای اسلامی با توقف موقت طرح LEZ
حمایت مجلس از تمامی طرح های زیست محیطی

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با ضوابط اجرای قانون های مصوب گفت: زمانی که قانونی تصویب و برای اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ می گردد باید کلیه ابزار و امکانات لازم برای اجرای آن قانون تامین شود.

جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به اجرای قانون معاینه فنی خودروها افزود: با توجه به اینکه طرح LEZ به عنوان یک قانون مصوب در حال اجرا است در ابتدا بایستی کلیه امکانات و تسهیلات در اختیار پلیس راهور ناجا قرار می گرفت تا امروز با توقف نظارت مکانیزه بر دوربین های معاینه فنی مواجه نمی شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تامین تسهیلات و امکانات اجرایی برای طرح LEZ همچون سایر طرح های اجرایی برعهده قانونگذار و مجری قانون است تا دستگاه های ذیربط هنگام اجرای قانون بتوانند جوابگوی نیازهای مردم باشند.

محمود زاده در خصوص رفع توقف بوجود آمده در اجرای نظارت مکانیزه طرح LEZ اظهار داشت: امکان بررسی دوباره مصوبه طرح معاینه فنی در کمیسیون تخصصی در راستای رفع توقف نظارت مکانیزه بر دوربین های معاینه فنی و تامین زیرساختهای طرح وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توقف در اجرای نظارت مکانیزه معاینه فنی به علت هجوم مراجعه کنندگان و کمبود امکانات اجرایی طرح بوده است لذا با انجام برخی اصلاحات می توان مشکل مذکور را رفع نمود.

محمودزاده با اشاره به لایحه هوای پاک اذعان داشت: برطبق لایحه هوای پاک، سن معاینه فنی خودروها از 5 سال به یکسال کاهش پیدا کرده لذا تصویب و اجرای این لایحه در کاهش آلودگی زیست محیطی حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: براساس لایحه هوای پاک علاوه بر کاهش سن معاینه فنی در صدد رعایت استاندارد تولیدی خودروها نیز هستیم و با اجرای این لایحه اقدام به افزایش نظارت بر مراکز معاینه فنی در راستای اخذ برگه سلامت خودرو خواهیم بود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: