تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


مراکز معاينه فني به 200 مرکز خواهد رسيد
تاريخ خبر: يکشنبه، 19 آذر 1396 ساعت: 15:37

به گزارش گروه حمل و نقل پاک تهرانی نیوز؛مدير اجرايي معاينه فني خودروهاي کشور گفت: در سال 85 موضوع دوگانه سوز شدن شروع شد. بخشي از خودروها در کارخانه به عنوان دوگانه سوز عرضه شد.

 سعيد قيصر افزود: دولت در سال 82 تکاليفي را ارائه کرد و به سمت استاندارد سازي پيش رفتيم اما در خرداد ماه 83 نحوه اجراي آيين نامه فني را براي اجرا ابلاغ کرد و مسئوليت به وزارت کشور واگذار شد.

وی گفت: وزارت کشور با مشخص شدن وظايف استعلام از اداره استاندارد گرفت و در بحث اجراي قانون در خودروهاي دوگانه سوز در سطح يک و دو مورد ارزيابي قرار گرفت. در کل کشور فراخوان داده شد و مستند نيز هست اما شرکت ها رغبتي براي ورود به اين مساله نداشتند اما در حال حاضر در تمامي مراکز معاينه فني بر اساس چشمي و استاندارد بازبيني و بازرسي ها انجام مي شود و اتصالات هم مورد بررسي قرار مي گيرد.

قيصر در ادامه درباره علت انفجارها گفت: علت انفجار بيشتر در اتصالات صورت مي گيرد . اتصالات تبعات خسارت مالي دارد اما خسارت جاني ندارد.

وی گفت: بيش از 400 مرکز معاينه فني داريم که از اين تعداد در 270 مرکز که توانايي دارند مسئوليت بازرسي را واگذار کرده ايم و در مراکزي که توانايي ندارند مسئوليت به شرکت هايي که زير نظر سازمان ملي استاندارد هستند واگذار شده است.

قيصر گفت: با پذيرش بخش خصوصي تا پايان سال قطعا مراکز معاينه فني به 200 مرکز خواهد رسيد. افزايش مرکز ها نيز در سه ماهه اخير بوده است نه از سال 82.