تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بهره برداری چندمرحله ای از مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل
تاريخ خبر: سه شنبه، 12 تير 1397 ساعت: 15:05

 به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز،معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تلاش برای بهره برداری چندمرحله ای پروژه احداث مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل خبر داد.

 
ایرج معزی که در حاشیه بازدید میدانی از پروژه احداث مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل سخن می گفت، با اشاره به روند رو به اتمام تکمیل و آماده سازی 5 فاز از فازهای دهگانه پروژه، یادآور شد: در صورت تامین منابع مالی و اجرای مراحل نهایی عملیات عمرانی شامل محوطه سازی، اجرای پیاده روهای پیرامونی، رفع نواقص احتمالی و برقراری انشعابات، بخش های قابل توجهی از این مجموعه فرهنگی- تجاری در آینده ای نزدیک قابل بهره برداری خواهد بود.
 
 
وی تامین تجهیزات لازم به منظور تکمیل سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی- تجاری برج طغرل را یکی از موارد مهم برنامه زمان بندی پروژه دانست و با تاکید بر لزوم تسریع انجام تمهیدات لازم در این زمینه، خاطرنشان ساخت انعقاد قرارداد تامین و نصب تجهیزات یادشده در اولویت قرار دارد.
 
 
گفتنی است؛ مجتمع فرهنگی- تجاری برج طغرل در زمینی به مساحت 41500 مترمربع و زیربنای 31500 مترمربع در منطقه 20 و توسط سازمان عمرانی مناطق شهرداری، در نزدیکی برج باستانی طغرل در حال ساخت است. ارتفاع ابنیه موجود در این مجموعه با محوریت چشم انداز برج طغرل طراحی شده و معماری حلزونی شکل آن نیز برگرفته از معماری این اثر تاریخی بر جای مانده از قرن چهارم هجری است. پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز 82 درصد فراتر رفته است.