تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بررسی حذف طرح زوج و فرد در جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران
تاريخ خبر: يکشنبه، 2 دی 1397 ساعت: 15:54

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری تهرانی نیوز، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بررسی پیشنهاد شهرداری تهران مبنی بر حذف طرح زوج و فرد در جلسه هفته آینده شورای ترافیک تهران خبر داد. 

محسن پورسید آقایی ظهر امروز در حاشیه صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات مصوبه شورا در مورد انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه حمل و نقل عمومی، گفت: پیشنهاد شهرداری این بود که هزار میلیارد تومان از این اوراق برای توسعه اتوبوس و 2 هزار میلیارد تومان نیز برای مترو در نظر گرفته شود، اما با توجه به اصرار شورا 2 هزار و 500 میلیارد تومان از این اوراق برای مترو و 500 میلیارد تومان نیز برای اتوبوس در نظر گرفته شد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: مجوز این اوراق برای سال 1397 است و باید رایزنی‌هایمان را برای انتخاب بانک عامل و ارائه تضامین از سوی شهرداری تهران انجام دهیم.
 
پورسیدآقایی عنوان کرد: درست است که نتوانستیم از هزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت سال قبل به دلیل مشکلاتی استفاده کنیم، اما در هر صورت باید تلاش کنیم و با ابلاغیه وزارت کشور و تضامین شهرداری به بانک‌ها، بتوانیم از این 3 هزار میلیارد تومان استفاده کنیم.
 
به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران این اوراق با تضمین 50 درصدی دولت در اصل و سود پول منتشر می‌شود.
 
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم در بودجه سال 1397 از این 3 هزار میلیارد تومان استفاده کنیم، در پاسخ به سوالی در مورد حذف طرح زوج و فرد گفت: پلیس گفته که هنوز این طرح به تصویب نرسیده و ما نیز نگفتیم که این طرح به تصویب رسیده است. هفته آینده پیشنهاد ما در مورد حذف طرح زوج و فرد در دستور کار شورای ترافیک تهران قرار خواهد گرفت و در آن جا به بیان نکته نظرات خود می‌پردازیم.
 
پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که چرا با آن که این طرح تصویب نرسیده آن را رسانه‌ای کردید، عنوان کرد: چرا ما باید اول طرحی را تصویب کنیم و بعد آن را رسانه‌ای کنیم؟ ما طرح را اعلام کنیم تا نقطه‌نظرات کارشناسان، مردم و رسانه‌ها را بگیریم و در این مدت نیز فضا کاملا مطلوب بود به گونه‌ای که همه کارشناسان، رسانه‌ها و غیره اظهارنظرات منفی و مثبتی داشتند و ما حتما در بررسی این طرح این نقطه‌نظرات را ملاک قرار خواهیم داد. نکته مهم این است هر ارگانی که در شورای ترافیک است یک رای دارد و می‌تواند پس از ارائه‌ نظرات کارشناسی رای خود را بدهد.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان در مورد کور شدن خط 3 مترو براثر ساخت اطلس مال، خاطرنشان کرد: قرار بود زیر اطلس‌مال ایستگاه متروی نیاوران ساخته شود و حالا این ساختمان ساخته شده، اما ایستگاه مترویی در کار نیست و با این‌که حدود 200 متر تونل در این مسیر قرار دارد، اما امکان ادامه‌ این مسیر که انشعاب خط 3 به سمت نیاوران است مسدود شده است.