تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


سلامت هوای تهران در اثر باد و باران
تاريخ خبر: سه شنبه، 6 فروردين 1398 ساعت: 10:05

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز،مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای تهران سالم است و وزش باد و بارش باران سبب برقراری شرایط مطلوب هوا برای بیشتر مناطق تهران می‌شود.

حسین شهبازی اعلام کرد: در حال حاضر کیفیت هوای تهران با شاخص ۵۶ در شرایط سالم قرار دارد. همچنین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص ۳۷ در شرایط پاک قرار داشته است.
 
وی ادامه داد: طبق نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، با تداوم شرایط جوی ناپایدار در روز جاری (سه‌شنبه ۶ فروردین)، برای برخی ساعات بارش متناوب و شدید باران و وزش باد موثر با بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که شرایط لازم برای برقراری وضعیت مطلوب کیفیت هوا را در اکثر مناطق شهر تهران فراهم خواهد کرد.
 
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی از ساعات پایانی سه‌شنبه، انتظار می‌رود به تدریج افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و این شرایط تا صبحگاه روز چهارشنبه کمابیش ادامه داشته باشد.
 
شهبازی اظهار کرد: هر چند با تغییر شرایط جوی در طول روز بر سرعت باد افزوده شده و برخی ساعات به ویژه بعدازظهر همراه با وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و شمال غربی خواهد بود که سبب پراکندگی آلاینده‌ها و به تبع آن برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در هفتمین روز از بهار ۹۸ خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: دمای تهران تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.