تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


قطب نیشکر ایران زیر آب
تاريخ خبر: يکشنبه، 25 فروردين 1398 ساعت: 16:20

وبسایت فرارو: ورود سیلاب به مزارع نیشکر، کارخانه‌ها و انبار شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا خسارت‌های فراوانی را به بخش صنعت و کشاورزی خوزستان وارد کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تاکنون پنج کشت و صنعت از مجموع هفت کشت و صنعت به زیر آب رفته و بیش از ۳۰ هزار هکتار از مزارع نیشکر دچار آب گرفتگی شده است.

شمیلی بیان کرد: ورود سیلاب به مزارع نیشکر شرکت توسعه نیشکر، به دیگر محصولات زراعی و زیرساخت‌های این شرکت خسارت جدی وارد کرده به طوری تاسیسات و کارخانه شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا نیز زیر آب رفته است.

وی تصریح کرد: خسارت فراوان به مزارع نیشکر و تاسیات در حالی ست که شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اعلام ستاد مدیریت بحران از همان روز‌های اول برای کمک رسانی به مردم روستا‌های شعیبیه شوشتر اعلام آمادگی کرد و با تشکیل ستاد بحران، اعزام نیرو و امکانات به مناطق بحرانی، شبانه روز به منظور کاهش خسارات سیل به روستا‌های این منطقه فعالیت دارد.

شمیلی گفت: جاده سازی در مناطق سیل زده، ترمیم سیل بندها، خاکریزی، دایک‌های حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستا‌ها، تأمین غذای کمیته‌های بحران شهرستان شادگان و کارون و سوخت رسانی به کلیه ماشین آلات فعال در عملیات مهار سیلاب بخشی از خدماتی است که از سوی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل انجام می‌شود.

قطب نیشکر ایران زیر آب
قطب نیشکر ایران زیر آب
قطب نیشکر ایران زیر آب