تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


بررسی اعتراض رانندگان تاکسی و مینی بوس فرودگاه امام خمینی (ره) در شورا
تاريخ خبر: يکشنبه، 25 فروردين 1398 ساعت: 16:55
به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز ،محسن هاشمی رفسنجانی در پایان صد و سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ساعت 7 صبح امروز جلسه هم اندیشی اعضا با حضور آقای حناچی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مسائل مختلف از جمله اقدامات شهرداری تهران در بحث سیل مطرح شد و همچنین شهردار توضیحاتی را درباره کمک به سیل زدگان استان های خوزستان، لرستان و گلستان مطرح کرد. 
 
وی گفت: همچنین، در رابطه با اقدامات شهرداری تهران در سال 98 براساس برنامه سوم و قانون بودجه هماهنگی هایی انجام شد و بنابر توضیح شهردار تهران در سال 97، صد در صد بودجه نقدی تحقق پیدا کرده است و البته در رابطه با بودجه های غیرنقدی هنوز مشکلاتی وجود دارد و 100 درصد آن محقق نشده است. 
 
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهردار تهران قول داده بود تا لایحه دوفوریتی را به عنوان کمک به مناطق سیل زده به شورا بیاورد، عنوان کرد: با توجه قوانین کشور این لایحه بررسی و مواردی به آن اضافه شد تا دست شهردار تهران برای انجام اقدامات لازم باز باشد و نگویند که شهرداری تهران خارج از حوزه و بدون رعایت قوانین مشغول کمک رسانی است. 
 
هاشمی با بیان اینکه شهرداری تا سقف 10 میلیارد تومان می تواند کمک نقدی انجام دهد، گفت: البته در این میان از کمک های مردمی نیز استفاده می شود و در ادامه به منظور جبران هزینه مصرف شده می توان از تهاتر بودجه های مختص به بحران استفاده کرد. 
 
هاشمی اضافه کرد: در ادامه، درخواست و اعتراض برخی به آرای کمیسیون ماده 7 به منظور شناسایی باغات مورد بررسی قرا گرفت که براساس نظر اعضای شورای شهر از میان 7 پرونده بررسی شده 3 مورد باغ نبوده و 3 مورد باغ شناخته شد. 
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فکر می کنید با توجه به حجم خسارت های وارد شده به مناطق سیل زده آیا این میزان کمک کافی است، گفت: قرار نیست شهرداری تهران همه هزینه ها را تقبل کند البته، این رقم هم مناسب است. این در حالی است که امکانات لجستیکی شهرداری از جمله 120 ماشین سبک و سنگین در 3 منطقه سیل زده استقرار یافته و همین طور نیروهای خدمات شهری در مناطق سیل زده از 250 نفر به 350 نفر افزایش پیدا کرده است. در نتیجه با رای امروز شورای شهر این اجازه به شهرداری داده می شود تا با تمام قوا از امکانات استفاده کند. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اعتراض رانندگان تاکسی و مینی بوس فرودگام امام خمینی (ره) به پرداخت عوارض طرح ترافیک، گفت: این اعتراضات به من رسیده و من آن را به کمیسیون عمران و حمل و نقل ارجاع دادم و در نهایت پس از نتیجه گیری نظر شورا به معاونت حمل و نقل و ترافیک ارسال می شود و امیدواریم آن ها طبق این رای عمل کنند.