تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی موجب احیای صنعت خودروی داخلی می‌شود
تاريخ خبر: دوشنبه، 10 خرداد 1400 ساعت: 10:16

 به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از حضور دولت در صنعت خودروی کشور گفت: احیا و بروزرسانی صنعت خودروی داخلی با ورود شرکای خارجی برای سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌شود.

محمد باقری اظهار داشت: بزرگ‌‌ترین خدمت به کشور شکست انحصار ایران خودرو و سایپا از مسیر هر قانون و یا هر دستگاهی است.
 
وی با اشاره به راهکار واردات خودرو گفت: اگر ما بخواهیم صنعت خودرو در کشور جان بگیرد و به روزرسانی شود، ورود کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت خورو داخلی یکی دیگر از راهکارها است.
 
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر خودروسازان دولتی سایپا و ایران خودرو باید از مدیریت دولتی خارج شده و به دست بخش خصوصی سپرده شوند تا امکان رقابت با خودروسازان خارجی فراهم شود.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: دولتی بودن این دو شرکت به عنوان یک مانع در رقابت با بخش خصوصی فعال در صنعت خودروسازی در کشورهای خارجی عمل می‌کند و علاوه بر آن موجب ایجاد انحصار شده‌ است.
 
باقری در پایان خاطرنشان کرد: تداوم این انحصار همچنین مانعی در برابر واردات یا سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی در کشور است. ضمن اینکه انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی و حضور آنها در کشور اتفاق بسیار مبارکی است.