تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


كاهش هزينه ها با طرح تخصيص گازوئيل بر اساس پيمايش
تاريخ خبر: يکشنبه، 20 ارديبهشت 1394 ساعت: 10:22

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجس شورای اسلامی با تشریح مزایای طرح تخصیص گازوئیل به ناوگان عمومی براساس پیمایش گفت : حمل و نقل درون شهری و برون شهری بعد از بخش بهداشت و درمان و مسکن بخش عمده‌ای از هزینه‌های مردم و اقتصاد ملی را تشکیل می دهد و باید این قبیل طرح‌ها را اجرایی کنیم.

ابوذر ندیمی با تأکید بر اینکه هر اندازه بتوانیم مصرف را تعدیل کنیم ،‌ به درآمد خانوارهای ایرانی اضافه می شود، افزود: صرفه‌جویی در مصرف انرژی بهترین راهکار برای بهینه کردن هزینه‌هاست.

وی با یادآوری اینکه در نظام نوین اقتصادی و توسعه یافته به‌ جای اینکه پرداخت اضافه شود ، هزینه‌ها کاهش می‌یابد ، افزود: رویکردهایی نوسازی ناوگان فرسوده ، دو سوخته بودن آن‌ها یا تبدیل سوخت گران به سوخت ارزان‌تر و اجرای طرح‌هایی مانند تخصیص سوخت گازوئیل به ناوگان حمل و نقل عمومی براساس پیمایش از رویکردهای کاهش هزینه است.

ندیمی اجرای این طرح را در جهت مدیریت هزینه و مدیریت مصرف انرژی دانست و اظهار داشت :

بودجه جاری 170 هزارس میلیارد تومان و و بودجه عمرانی 30 هزار میلیارد تومان است و اگر بخواهیم بودجه جاری را اضافه کنیم ، باید از بودجه عمرانی کم کنیم.

ندیمی گفت : تخصیص سوخت گازوئیل به ناوگان حمل و نقل عمومی براساس پیمایش به کاهش هزینه‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند و تأثیر ان هم در اقتصاد کشور دیده خواهد شد.