تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


انتقاد از نظارت نمایندگان سازمان بازرسی در مصوبات هیئت مدیره سازمانهای شهرداری
تاريخ خبر: يکشنبه، 12 تير 1401 ساعت: 10:34

به گزارش گروه پارلمان شهری تهرانی نیوز، عضو شورای شهر تهران از نظارت نمایندگان سازمان بازرسی در هیئت امنای سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری انتقاد کرد.

علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان بازرسی هفته گذشته مکاتبه‌ای را با شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران داشته است و ضمن ارائه دلایلی به آن‌ها دستور داده که هر جلسه‌ای که در هیئت مدیره تشکیل می‌شود و حتی مصوبات هیئت مدیره باید با حضور یکی از نمایندگان سازمان بازرسی به عنوان عضو ناظر باشد، گفت: این در حالی است که باید اداره کل حقوقی نیز بر روی مصوبات نظر دهد و بعد از آن مصوبه اجرایی شود.
 
وی با بیان اینکه این دستور ۲۷ سوال برای ما ایجاد کرده که در اینجا این سوالات را مطرح نمی‌کنم، گفت: هیئت مدیره دیگر جرأت نمی‌کند تصمیمی بگیرد و از آنجایی که این سازمان‌ها و شرکت‌ها ذیل قانون تجارت فعالیت می‌کند برای آن ها گرفتاری‌هایی ایجاد کرده و فرایند را طولانی می‌کند.
 
 مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر گفت: اصولا سازمان بازرسی و حراست شهرداری خیلی در مسائل دخالت می‌کنند و این میزان دخالت که حتی وقتی یک نفر بخواهد به شورا بیاید، آن‌ها باید نظر بدهند اصولی نیست و یک مقدار بیش از حد است.
 
 در میانه سخنان چمران، زاکانی وارد صحن شورای شهر شد و چمران خطاب به او گفت:‌ شما از بس نمی‌آیید آمدنتان غیرطبیعی می‌شود. اگر بیشتر بیایید، طبیعی‌تر می‌شود و ایرادی ندارد اگر ما دعوت نمی‌کنیم. شما بیایید چرا که اینجا خانه شماست.