تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


اجرای طرح استقبال از مهر با محوریت "کمپین آسمان آبی ، زمین پاک"
تاريخ خبر: چهارشنبه، 18 شهريور 1394 ساعت: 09:02

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای طرح استقبال از مهر 94 با محوریت «کمپین آسمان آبی زمین پاک» خبر داد و گفت: این طرح با 81 عنوان، از 12 شهریورماه توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و مناطق 22 گانه آغاز و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

مجتبی عبدالهی با اعلام این مطلب به تشریح اهداف و جزئیات طرح استقبال از مهر در شهرداری تهران پرداخت و افزود: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و تدابیر شهردار تهران درباره همکاری شهرداری و مراکز آموزشی، طرح استقبال از مهر با محوریت و تحقق بخشیدن به «آسمان آبی زمین پاک» و با رویکرد ارتقای سطح آموزش، خدمات، نگهداشت شهر و... از12 شهریورماه در کلیه مناطق با 81 عنوان توسط سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه حوزه معاونت خدمات شهری و مناطق 22 گانه آغاز و تا تاریخ 15 مهرماه 94 اجرا می‌شود.

عبدالهی در ادامه تلاش در جهت تحقق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران و دستیابی به آسمان آبی و زمین پاک با ارتقای فرهنگ دانش آموزان در زمینه بازیافت و تفکیک زباله از مبداء،ارتقاء سطح خدمات و امکانات مورد نیاز فضاهای آموزشی شهر تهران، تقویت مشارکت مجموعه شهرداری با مراکز آموزشی در سطح شهر،توجه به افزایش ایمنی و سلامت دانش آموزان و محیط زیست داخل و پیرامون مدارس،مشارکت پذیری دانش آموزان در مباحث شهری،زیباسازی،ایمنی معابر،بازپیرایی فضای سبز،بهسازی و زیباسازی محیط های داخلی و پیرامون مراکز آموزشی و... را از جمله اهداف شهرداری تهران در طرح استقبال از مهر عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی اعم از کارگاه، نمایشگاه، تئاتر، مسابقه و... ارائه هدایا و محصولات فرهنگی بدنبال ارتقاء سطح فرهنگ دانش آموزان و محصلین در زمینه بازیافت و تفکیک زباله از مبدا و نیز تحقق شعار«آسمان آبی و زمینی پاک» هستیم.

معاون شهردار تهران با بیان این که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و به صورت نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با نام " زنگ دانش آموز شهید " به صدا در خواهد آمد، گفت: زنگ دانش آموز شهید با شعار نمادین «دانش آموزان دیروز، آموزگاران امروز» و با تجلیل از خانواده ‌ای شهدا و به ویژه شهدای دانش آموز نواخته خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، عبدالهی در ادامه از اهم برنامه های این معاونت در طرح استقبال از بهار به رسیدگی به وضعیت تجهیزات و امکانات داخلی مراکز آموزشی و رفع عیب و نقص آنها(اعم از آبخوری ها،فضای سبز،سرویس بهداشتی،ست ها و تجهیزات ورزشی و...)، تهیه و توزیع مخازن مخصوص جداسازی کاغذ و کیسه های آبی رنگ بازیافت در مدارس،تهیه و توزیع اقلام کمک آموزشی شامل دفتر،مداد،کتابچه های بازیافت و توزیع 5 عنوان کتاب کودک با سرفصل های (تفکیک از مبداء زباله تر و خشک،کاهش تولید پسماند،کاهش رطوبت پسماند و کاهش حجم) اشاره کرد.

وی هچنین، لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری شبکه اصلی و فرعی بویژه در اطراف مدارس ،پاکسازی و شستشوی نما، جداره ها و معابر، رنگ آمیزی درب های ورودی، تابلوهای سردرب مدارس و المان‌های حیاط مدارس و رسیدگی به مبلمان شهری و حذف زوائد فیزیکی فضای داخل حیاط مدارس دولتی و معابر اطراف مدارس، تبریک و گرامیداشت بازگشایی مدارس با اختصاص تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر و آذین بندی میادین و معابر اصلی شهر،کاشت نهال،درختچه و گل و گیاه در باغچه های داخل محوطه مراکز آموزشی، برگزاری جشن روز جهانی کودک در سطح مدارس،رفع انواع سد معبر و جمع آوری متکدیان بویژه در معابر منتهی به مدارس،بازدید از کلیه مراکز آموزشی و آموزش دانش آموزان در زمینه نکات ایمنی و حادثه،عرضه محصولات و ملزومات آموزشی در فروش فوق العاده فروشگاه های شهروند با محوریت لوازم التحریر، برپایی نمایشگاه باز باران از تاریخ 5 الی 18 شهریورماه در بوستان ولایت، میدان امام حسین(ع)،برج میلاد با همکاری مناطق و... را از برنامه های دیگر حوزه معاونت خدمات شهری در طرح استقبال از مهرعنوان کرد.