تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


حفظ محیط زیست شهری اولویت اول شهرداری تهران
تاريخ خبر: چهارشنبه، 18 شهريور 1394 ساعت: 14:36

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز، بهبود کیفیت زندگی شهروندان زمانی حاصل می شود که شاخص های حیاتی شهر  مانند هوای پاک، آب سالم و کافی، مواد غذایی سالم، تنوع زیستی گیاهی و جانوری مناسب، مهیا باشد.

علي محمد شاعري رييس ستاد محيط زيست به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان ستاد، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 از برخي  اقدامات و فعالیتهای محیط زیستی منطقه بازدید به عمل آورد.

در این بازدید ضمن بررسی وضعیت عمومی منطقه  از برخی فعالیتهای منطقه مانند مرکز آموزش گل و گیاه، تجهیزات خورشیدی بوستان ولایت، محدوده خلازیر بازدید به عمل آمد.

شاعري، در نشستی که با حضور معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه و شهرداران نواحی برگزار شد با توجه به اینکه موضوع محیط زیست اولویت اول شهرداری تهران است  اظهار داشت: بهبود کیفیت زندگی شهروندان یکی از اهداف این اولویت است و زمانی این اتفاق میسر می شود  که شاخص های حیاتی شهر  مانند هوای پاک، آب سالم و کافی، مواد غذایی سالم، تنوع زیستی گیاهی و جانوری مناسب، مهیا باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد ستاد محیط زیست و توسعه پایدار در راستای اولویت های مجموعه مدیریت شهری پروژ ه های متعددی را در قالب پایش منابع آلاینده، آموزش و فرهنگ سازی جهت مشارکت شهروندان اجرای پروژ های مختلف در حوزه های توسعه انرژی های نو، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب، تهیه پیوستهای زیست محیطی، بهبود تنوع زیستی، طراحی و برای اجرا به مناطق 22 گانه ارائه نموده است.

شاعری در ادامه پیشنهادات لازم را به منظور حل معضلات  محیط زیستی منطقه در خصوص  با شرکت فاضلاب و فرهنگ سازی جهت خرید انشعاب  توسط شهروندان، کنترل فاضلاب و پسابهای صنعتی در محدوده خلازیر جهت جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، تعیین تکلیف وضعیت اراضی تصفیه خانه های میدان مرکزی میوه و تره بار منطقه ظرف سه ماه، رعایت پیوستهای زیست محیطی در پروژ های شهری و ...  ارائه کرد.

گفتني است رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات محیط زیستی صورت گرفته، وضعیت  محیط زیستی منطقه را متوسط ارزیابی کرد  و اظهار امیدواری کرد با مشارکت، همدلی و مسئولیت پذیری  سایر دستگاههای اجرایی وضعیت محیط زیست منطقه  ارتقاء یابد.