تهرانی نیوز - پايگاه اطلاع رسانی تهرانی نيوز

[نسخه مخصوص چاپ ]

SHAHRDARINEWS.COM


با توجه با آلودگی هوا ،امیدواریم وعده هایی که برای ورود بنزین یورو4 داده شده تحقق پیدا کند
تاريخ خبر: چهارشنبه، 23 مهر 1393 ساعت: 09:21

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛عزیزی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در خصوص تدابیری که باید در فصل زمستان در خصوص آلودگی و سنگینی هوای شهر تهران مد نظر قرار داده شود گفت: در فصل سرما به دلیل سنگین شدن هوا و عدم جابه جایی و یکجا ماندن هوا ، احتمال بالا رفتن صدمات ریوی ناشی از آلودگی هوا بیشتر خواهد بود .

حمیدرضا عزیزی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت :با توجه به بالا رفتن میزان آلودگی هوا ، شهروندان باید در نظر داشته باشند ، برای جلوگیری از صدمات ریوی و قلبی ،اگر کار واجبی ندارند برای کارهای بی اهمیت از منازل بیرون نیایند .

وی در ادامه افزود : ضمنا امیدواریم قول هایی که برای ورود بنزین یورو 4 به پمپ بنزین های شهر داده شده ، عملی شود .خودرو سازان نیز باید به وعده های خود در خصوص ارتقا موتور های خودرو ها به یورو 4 عمل کنند و مصالح زیست محیطی کشور را در نظر بگیرند.

عزیزی  با اشاره به این موضوع که بارش باران نیز نمی تواند سطح آلودگی را کاهش دهد گفت : در صورت عدم بارندگی و شرایط خشکی هوا ، آلودگی باعث ایجاد بیماری های ریوی می شود .حال اگر شرایط هوا به گونه ای باشد که باران نیز ببارد ، آلودگی موجود در هوا وارد آب  شده و بنابراین باید توجه داشته باشیم که در جهت کاهش آلاینده ها باید حرکت کنیم .

وی در خاتمه  افزود : توسعه حمل و نقل عمومی دچار کندی شده و دلیل این کندی عدم پرداخت سهم 50 درصدی دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.اما شهرداری ها باید توجه داشته باشند که اگر توان مالی بهتری نسبت به دولت دارند باید با در نظر گرفتن چالش های مالی دولت ، به حمایت دولت برخیزند و دولت نیز به همین شکل از شهرداری حمایت کند؛ همه با هم در یک جبهه برای تامین  نیاز های بهداشت و سلامت مردم تمام عزم خود را به کار گیرند .