جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 23 مهر 1393     
با توجه با آلودگی هوا ،امیدواریم وعده هایی که برای ورود بنزین یورو4 داده شده تحقق پیدا کند

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛عزیزی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، در خصوص تدابیری که باید در فصل زمستان در خصوص آلودگی و سنگینی هوای شهر تهران مد نظر قرار داده شود گفت: در فصل سرما به دلیل سنگین شدن هوا و عدم جابه جایی و یکجا ماندن هوا ، احتمال بالا رفتن صدمات ریوی ناشی از آلودگی هوا بیشتر خواهد بود .

حمیدرضا عزیزی در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت :با توجه به بالا رفتن میزان آلودگی هوا ، شهروندان باید در نظر داشته باشند ، برای جلوگیری از صدمات ریوی و قلبی ،اگر کار واجبی ندارند برای کارهای بی اهمیت از منازل بیرون نیایند .

وی در ادامه افزود : ضمنا امیدواریم قول هایی که برای ورود بنزین یورو 4 به پمپ بنزین های شهر داده شده ، عملی شود .خودرو سازان نیز باید به وعده های خود در خصوص ارتقا موتور های خودرو ها به یورو 4 عمل کنند و مصالح زیست محیطی کشور را در نظر بگیرند.

عزیزی  با اشاره به این موضوع که بارش باران نیز نمی تواند سطح آلودگی را کاهش دهد گفت : در صورت عدم بارندگی و شرایط خشکی هوا ، آلودگی باعث ایجاد بیماری های ریوی می شود .حال اگر شرایط هوا به گونه ای باشد که باران نیز ببارد ، آلودگی موجود در هوا وارد آب  شده و بنابراین باید توجه داشته باشیم که در جهت کاهش آلاینده ها باید حرکت کنیم .

وی در خاتمه  افزود : توسعه حمل و نقل عمومی دچار کندی شده و دلیل این کندی عدم پرداخت سهم 50 درصدی دولت در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است.اما شهرداری ها باید توجه داشته باشند که اگر توان مالی بهتری نسبت به دولت دارند باید با در نظر گرفتن چالش های مالی دولت ، به حمایت دولت برخیزند و دولت نیز به همین شکل از شهرداری حمایت کند؛ همه با هم در یک جبهه برای تامین  نیاز های بهداشت و سلامت مردم تمام عزم خود را به کار گیرند .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: